Meget glad arbejdsmiljø icon

Arbejdsmiljø

Få overblik over virksomhedens muligheder og krav i arbejdsmiljøarbejdet, så I sikrer maksimalt output for jeres investeringer i mennesker og udstyr.

HVAD ER ARBEJDSMILJØ

I Danmark har vi en omfattende arbejdsmiljølovgivning. Kravene er mange, og det kan som virksomhed være svært at navigere i mængden af krav og muligheder, når man ønsker at sikre maksimalt udbytte af arbejdsmiljøindsatsen.

DKPU kan hjælpe jer med at gøre arbejdsmiljøindsatsen konkret og overskuelig – uanset om I ønsker hjælp til drift af det organisatoriske eller det operationelle arbejdsmiljø. Vi klæder jer på til at kunne opfylde myndighedernes krav, og vi fungerer som sparringspartner på konkrete arbejdsmiljømæssige projekter, hvor I har brug for bistand.

Produkt 1

Arbejdsmiljøscreening

Arbejdsmiljø-
screening

Er din virksomhed parat til besøg af arbejdstilsynet?

Hvad er en arbejdsmiljøscreening

Hvad er en arbejdsmiljø-
screening

Et besøg af Arbejdstilsynet kommer sjældent belejligt i en travl hverdag, hverken i forhold til forberedelsen, eller de eventuelle påbud, hvis arbejdsmiljøloven overtrædes.

DKPU tilbyder en hel dags overordnet forebyggende gennemgang af virksomhedens arbejdsmiljø. Vores erfarne arbejdsmiljørådgiver guider jer igennem processen og tjekker de mest gængse arbejdsmiljøforhold, der oftest er afgørende for Arbejdstilsynets vurderinger. Gennemgangen er ikke en garanti mod reaktioner fra myndighederne men en måde at sikre et godt fundament til overholdelse af gældende regler samt fremdrift i arbejdsmiljøarbejdet.

Download

Hvorfor virksomheden bør få foretaget en arbejdsmiljøscreening

Hvorfor virksomheden bør få foretaget en arbejdsmiljø-
screening

Med DKPU får du nemt og hurtigt overblik over dokumentation, procedurer, juridiske krav og regler.

I får en hel dags forebyggende gennemgang, og modtager efter besøget en overordnet skriftlig vurdering af gennemgangen med vores prioriterede, anbefalede indsatsområder.

Sådan bliver I klar til Arbejdstilsynet.
Omdrejningspunktet vil være en gennemgang af det organisatoriske arbejdsmiljø efterfulgt af en gennemgang af det konkrete arbejdsmiljø i produktionen med tilhørende områder. Jeres arbejdsmiljøorganisation og/eller nøglemedarbejdere bliver inddraget i gennemgangen – som minimum ved opstart og afrunding.

Produkt 2

APV

Få overblik over arbejdsmiljøet med den lovpligtige arbejdspladsvurdering (APV)

Hvad er arbejdspladsvurdering (APV)

Hvad er arbejdsplads/
vurdering (APV)

En arbejdspladsvurdering er en kortlægning af virksomhedens arbejdsmiljø. Kortlægningen giver virksomheden, arbejdsmiljøorganisationen og de ansatte et redskab til at igangsætte og gennemføre en systematisk og forebyggende arbejdsmiljøindsats.

Hvorfor virksomheden skal udarbejde en APV

Alle virksomheder skal gennemføre en APV minimum hvert 3. år, eller når der forekommer betydelige ændringer i arbejdsprocesser, metoder mm. APV’en skal være skriftlig og være tilgængelig for ledelsen, medarbejderne samt Arbejdstilsynet. 

I APV’en skal virksomhedens arbejdsmiljø vurderes ud fra følgende forhold: fysiske, ergonomiske, biologiske, kemiske, psykiske, ulykkesrisici samt sygefravær. 

APV’en indeholder 5 faser

  • Identifikation og kortlægning af virksomhedens samlede arbejdsmiljø
  • Beskrivelse og vurdering af virksomhedens arbejdsmiljøproblemer
  • Inddragelse af virksomhedens sygefravær
  • Prioritering af løsninger på virksomhedens arbejdsmiljøproblemer og udarbejdelse af en handlingsplan
  • Retningslinjer for opfølgning på handlingsplanen

Download

Kontakt Os

Fransk Løssl Poulsen

ASSOCIERET SENIORRÅDGIVER

hov, Inden du smutter

tilmeld dig til vores nyhedsmail

nyhedsmailen udkommer ca. 4 – 6 gange om året.

eller du kan også hurtigt følg os på LinkedIn